A Levital System matracokkal Ön nem egyszerűen csak egy terméket vásárol, hanem olyan szolgáltatásokkal kiegészített komplett megoldást vihet haza, amellyel egészen biztos lehet abban, hogy a legkisebb kockázat mellett Ön minden szempontból a legjobb döntést hozta.
Mit is kínál a Levital System Önnek?
– EN ISO 9001-2018 szabvány szerint készülő kifogástalan anyag minőséget Forradalmian új, az Egyesült Államokban és az Európai Unióban szabadalmaztatott matrac technológiát
– Tudományosan igazolt ingyenes szenzoros testképvizsgálatot kijelölt Partnereinknél az Xsensor® rendszer segítségével
– Ökotex Standard 100 alapanyagminőséget és tisztaságot
– Europu-Certipur standard minőséget
– 100 nap pénzvisszafizetési garanciát online vásárlás esetén
– 10 év garanciát minden Levital System matracra és kiegészítő termékre
– Gyors és ingyenes házhozszállítást Magyarország egész területén
Tájékoztató a fogyasztói jogokról
A Fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál (értékesítő cégnél) érvényesítheti. A jótállási határidő a fogyasztási cikk, fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
A jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Gyártónak/Forgalmazó vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.
Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a Gyártó/Forgalmazó vállalkozás a kijavítást, illetve kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni, a Fogyasztó – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Gyártó/Forgalmazó vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát (így pl. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak). Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevők által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A Gyártónak/Forgalmazó vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül végezze el. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében a Forgalmazó által erre az esetre vonatkozó ideig a jótállás újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag, munka és további költségeket – a Gyártót/Forgalmazó vállalkozást terhelik.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy, fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. A Forgalmazó a minőségi kifogás bejelentésekor a Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014.(IV.29.) NGM rendelet (a továbbiakban NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni, és annak másolatát a Fogyasztó részére átadni. A Forgalmazó, a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6§ –a szerinti elismervény átadására köteles.
Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a Megyei/Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamarák mellett működő Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.
Az illetékes Békéltető Testület megnevezése, címe, telefonszáma:
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III/310
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
A jótállásra vonatkozó jogokat, kötelezettségeket e termék értékesítése esetén a Ptk. (2013. évi V. törvény 6:171-173. –ai, illetve 157-170 –ai (hibás teljesítés) szabályozzák.
Jótállási kötelezettségünk elmulasztása esetén a Jogosult igényeit polgári per útján érvényesítheti.
A jótállási jegy tartalmi és formai ellenőrzéséhez a következő jogszabályok és dokumentumok kerültek felhasználásra:
– Ptk. 6:171-6:173. § (valamint az a Ptk. 6:127. §, 6:157-158. §, 6:162-163. §, 6:159-6:170. §);
– az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
– a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet,
– a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet módosításáról szóló 18/2020. (VI. 12.) ITM rendelet,
– az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, valamint az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról szóló 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet
– a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
– az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkársága által kiadott TÁJÉKOZTATÓ az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, valamint a szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló jogszabályok módosításáról, továbbá
– a BKIK által közzétett jótállási jegy minta.