A Levital System matracokkal Ön nem egyszerűen csak egy terméket vásárol, hanem olyan szolgáltatásokkal kiegészített komplett megoldást vihet haza, amellyel egészen biztos lehet abban, hogy a legkisebb kockázat mellett Ön minden szempontból a legjobb döntést hozta.
Mit is kínál a Levital System Önnek?
– EN ISO 9001-2018 szabvány szerint készülő kifogástalan anyag minőséget Forradalmian új, az Egyesült Államokban és az Európai Unióban szabadalmaztatott matrac technológiát
– Tudományosan igazolt ingyenes szenzoros testképvizsgálatot kijelölt Partnereinknél az Xsensor® rendszer segítségével
– Ökotex Standard 100 alapanyagminőséget és tisztaságot
– Europu-Certipur standard minőséget
– 10 év garanciát minden Levital System matracra és kiegészítő termékre
– Gyors és ingyenes házhozszállítást Magyarország egész területén
Próbálja ki otthonában! A Levital System matracok esetében Ön garanciavállalás és pénzvisszafizetési garancia tekintetében is nyugodt lehet, mivel Levital System matracok mellé 365 nap feltételhez kötött, értékcsökkentett pénzvisszafizetési garanciát nyújtunk minden megvásárolt Levital System matrachoz. Az önként vállalt értékcsökkentett pénzvisszafizetési garanciában csak magánszemélyek vehetnek részt, egy vásárlónál kettő vagy annál kevesebb matrac esetén (egy vásárlónak az azonos címen vagy telefonszámon, azonos banki adatokkal, egyező telefonszám, vagy e-mail cím megadásával keletkező megrendelés), a Levital, Perfect típusú, és a 90×200, 140×200, 160×200, 180×200-as méretű matracok szerepelnek. Az ettől eltérő jogi személyek és egyedi méretben rendelt matracokra nem vonatkozik az önként vállalt pénzvisszafizetési garancia. A garanciát egy személynek egy termékre csak egyszer lehet igénybe venni, azaz a garancia igénybevétele után újbóli Levital Perfect matrac vásárlása esetén már nem érvényesíthető.
1. Tekintettel, hogy egy új matrac megismerése, komfortjának, kényelmének megtapasztalása néhány napot, esetekben hetet is igénybe vehet, így arra kérjük Önt, hogy a visszavásárlási garanciát lehetőség szerint ne érvényesítse a vásárlást követő 14 napon belül. A matrac pénzvisszafizetési garanciáját minden esetben a garancia@gigamatrac.hu elektronikus címre, vagy levélben a 1135 Budapest, Róbert Károly krt. 76-78 címre írásban kérheti. A benyújtás ideje az elektronikus levélben küldött elállás esetén az e-mail dátumától számítandó, hagyományos levélbe bejelentve pedig a postára adás dátumától, amennyiben ez kiolvasható a levélről. Amennyiben ez nem olvasható le, úgy a levél beérkezésének dátumától.
2. Az önként vállalt pénzvisszafizetési garancia iránti kérelem benyújtásához a leveléhez mindenféleképpen csatolja a termék vásárlásának helyét, idejét igazoló számla, blokk vagy árukiadási bizonylatot, a hiánytalanul kitöltött és lepecsételt jótállási jegy és használati útmutató minden oldalát, valamint a 365 napos pénzvisszafizetés garancia lapot. Ezen iratok birtokában kerül a benyújtott igény elbírálásra.
3. Az írásba elfogadott önként vállalt pénzvisszafizetési garancia után az elfogadástól számított 14 napon belül a vásárló köteles a matrac szakszerű visszaszállításáról gondoskodni a vásárlás helyszínére, interneten történt vásárlás esetén a 1135 Budapest, Róbert Károly krt. 76-78-ba, és az ebből felmerülő költségek is a vásárlót terhelik! A gondatlan használatból, a visszaszállításból vagy bármilyen más okból eredő bármilyen sérülés vagy szennyeződés esetén az átvevő üzletben kollégáink jegyzőkönyvet vesznek fel és megtagadhatják a matrac átvételét. A matrac bárminemű sérülése, szennyezettsége esetén Gigamatrac Kft. nem köteles az önként vállalt pénzvisszafizetési garanciával kapcsolatos helytállásra. Az önként vállalt pénzvisszafizetési garancia feltétele még az eredeti papírok megléte (a számla, blokk vagy árukiadási bizonylatot, a jótállási jegy és használati útmutató és a Levital Perfect önként vállalt pénzvisszafizetési garancia lap és a 365 napos pénzvisszafizetési garancia lap) és az eredeti csomagolás megléte is.
4. Amennyiben a matrac visszaszállítása nem történik meg 14 napon belül, úgy az elbírálás sikertelenül lezárásra kerül. Amennyiben továbbiakban is szeretne élni az önként vállalt pénzvisszafizetési garanciával, úgy új eljárást kell lefolytatni új bejelentéssel.
5. A matrac eredeti számlán szereplő vételárának visszafizetése a visszaszállítást és a termék átvételét követő 8 munkanapon belül a vásárláskor/megrendeléskor vagy a pénzvisszafizetési garanciával kapcsolatban írt levélben vagy email-ben megadott a Vásárló nevével identikus bankszámlára kerül átutalásra!
6. Az eltelt garanciaidő kiszámítása a jótállási jegyen található dátum és az elállási szándék benyújtásának dátuma határozza meg. Ezen dátum határozza meg a matrac értékcsökkentett visszafizetési összegét.
0-30 nap 100% teljes körű pénzvisszafizetési garancia
30-60 nap 80% pénzvisszafizetési garancia 20% vásárlói önrész levonása mellett
60-90 nap 70% pénzvisszafizetési garancia 30% vásárlói önrész levonása mellett
90-180 nap 60% pénzvisszafizetési garancia 40% vásárlói önrész levonása mellett
180-365 nap 50% pénzvisszafizetési garancia 50% vásárlói önrész levonása mellett
A termékek jótállására vonatkozó törvényi kimondja, hogy a 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év, 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 250 000 forint eladási ár felett három év. Ezen felül a Gigamatrac Kft. további önkéntes és feltételekhez kötött garanciát vállal kijelölt termékeire. A törvényi előírásoknak megfelelő jótálláson felül a termékeinkre online regisztrációhoz kötött arányosított önként vállalt garancia érvényesíthető a bruttó vásárlási értékből számított következő vásárlói önrész aránnyal::
Értékcsökkenő garanciavállalás önrésszel: A matrac használati értéke évente 10%-kal csökken, így a törvényi előíráson felüli teljes körű jótállást követően a második évben 20%, a harmadik évben a vételár 30%-a, a negyedik évben a vételár 40% stb., mint vásárlói önrészt (vevői hányad) kell figyelembe venni.
A mérhető igazodás/felpuhulás megengedett mértéke terheletlen állapotban:
Bonellrugós matracok esetében 15%
Hab matracok esetében matracbelsőn mérve 15%
Hab matracok esetében matrachuzaton mérve 20%
Táskarugós matracok esetében 20%
Extra párnázó rétegű (pillowtop) matracok esetén 25%
A mérhető magasságvesztés megengedett mértéke a termék magasságához mérten terheletlen állapotban:
Bonellrugós matracok esetében 15%
Hab matracok esetében 15%
Táskarugós matracok esetében 15%
Extra párnázó réteg (pillowtop) esetén 15%
• Termékeink jelentős része személyes szaktanácsadás mellett szaküzleteinkben kipróbálhatók, tulajdonságaik még a vásárlás előtt fizikailag megtapasztalhatók. A termék keménységére, kényelmére, komfortjára, az alvás minőségére és egyéb egészségügyi panaszokra vonatkozó bejelentések nem tartoznak sem a garanciavállalás sem pedig a termékszavatosság hatáskörébe, így az ilyen jellegű panaszokat sajnos nem áll módunkban kezelni.
• A gyártás során a matracokra vonatkozó megengedett maximális méreteltérés ±20mm (közvetlenül a matracmagon mérve)
• A kötelező jótállást követő önként vállalt további garanciális időszak regisztrációhoz kötött. A kiterjesztett garanciális idő érvényesítéséhez a regisztrációnak a vásárlást követő 15 naptári napon belül kell megtörténnie a következő regisztrációs oldalon: www.gigamatrac.hu/regisztrácio Adatkezelési tájékoztatónk a következő oldalon érhető el: https://www.gigamatrac.hu/adatkezelesi-tajekoztato
• Az önként vállalt jótállási idő alatt bejelentett panaszokat csak és kizárólag a jótállási jegy, használati útmutató és a vásárlást igazoló dokumentumok megléte mellett tudjuk kivizsgálni. Ezen dokumentumokból valamelyikének hiánya a panasz azonnali elutasítását vonja maga után.
Üdvözöljük Önt a Levital System világában, és köszönjük, hogy termékünkkel Ön is az általunk megálmodott minőséget választotta. Az Ön által vásárolt matrac több évtizedes alváskutatás eredményeként született meg, a tartó mag minősége a DIN EN 9001 minőségirányítás szerint folyamatosan és szigorúan ellenőrzött.
A matrac használata előtt kérjük, figyelmesen olvassa el használati –és kezelési útmutatónkat, hogy matraca sokáig megőrizhesse kiváló minőségét és újszerű állapotát.
– Vákuum- vagy hengercsomagolású matracok esetén a matrac 72 óra alatt nyeri el eredeti alakját, végső keménységét, alapvető tulajdonságait. Az ilyen csomagolással szállított matracok kibontás nélküli otthoni tárolási ideje maximálisan 30 nap.
– Az új termékeknek kezdetben sajátságos illatuk van, amelyek ártalmatlanok és bizonyos időn belül megszűnnek.
– Ügyeljen arra, hogy az ágykeret és az ágybetét azonos méretű legyen, a matrac ne lógjon túl az ágykereten. Győződjön meg róla, hogy matraca szakszerűen lett az ágykeretbe helyezve, mindenhol egyenletes alátámasztást kap. A nem szakszerű elhelyezés a matrac károsodásához vezethet, ami a termék további garanciájának elvesztéséhez vezet.
– Lehetőség szerint ne használjuk a matracot földre, padlóra vagy teli lapra téve.
– A nem legömbölyített, éles sarkú ágyrács, ágyborda a matrachuzat kidörzsölődését, egyéb károsodását okozhatja, ami következmény kárnak minősül. Javasoljuk, hogy használjon matracvédőt az ágyrács és a matrac között is.
– Ágyrács használata esetén az ágybetét felületének legalább 70%-a legyen alátámasztva. A léceket egyenletesen, azonos távolságra kell elhelyezni és távolságuk egymástól nem haladhatja meg az 5 cm-t
– A használatba vétel első három hónapjában a matracot kéthetente érdemes átforgatni. Kétoldalas matracnál forgassuk úgy, hogy minden oldalát érje terhelés, egyoldalas matracnál vízszintesen, fej-láb irányban forgassuk a matracot. Később célszerű ezt a műveletet háromhavonta megismételni.
– Az extrém egy pontra összpontosuló terhelés (pl. ugrálás) a rugótestek sérüléséhez, vagy a habszivacs anyagszerkezetének károsodásához vezethet. Termékeink alvásra lettek tervezve, így a tartós ülési pozícióból eredő minőségromlásért (pl. a matrac szélén) nem áll módunkban helytállni
– Levehető huzat mosása a bevart tisztítási útmutató szerint történik vagy maximum 30°C-on kímélő programmal. Ne használjon agresszív mosószert, fehérítőt, illetve öblítőszert, mert ezek a huzat funkciójának elvesztéséhez, illetve anyagszerkezetének károsodásához vezethetnek. Figyeljen oda, hogy a csúszásgátolt szövet NE legyen rajta a huzaton mosásnál. Ne alkalmazzon szárítógépet és ne vasalja a terméket. Ne mossa színes termékekkel együtt. Az ezekből adódó minőségromlásért garanciát nem vállalunk.
– Figyeljen arra, hogy a levehető huzatú matracok huzata visszahelyezés előtt teljesen száraz legyen.
– Kávé, gyümölcslé, vörösbor, tea által okozott foltot nedves ruhával azonnal fel kell itatni. Vegyi tisztítószer nem alkalmazható! Az ilyen foltokból adódó hibák, elváltozások nem garanciális problémák.
– Az emberi szervezet átlagosan 3-6 dl folyadékot veszít egy éjszaka során, melynek egy része a matrachuzatban jelentkezik. Az erre a célra készülő matracvédők – még mosható huzattal ellátott matracok esetén is – megvédik matracunkat; könnyebb, egyszerűbb moshatóságot tesznek lehetővé.
– Ne hajlítsa meg a matracot szállítás közben. Figyeljen a kiálló felületekre, ajtófélfákra melyek a matrac sérülését okozhatják.
– Soha ne végezzen olyan tevékenységet az ágybetéten, mely annak károsodását okozhatja (dohányzás, vasalás stb.). A termék bárminemű átalakítása a termékszavatosság és a garancia elvesztésével jár.
– Ergonómiai okokból a testsúly és a matracok vastagsága között összhangnak kell lennie, hogy a test formakövetése, „befogadása” tökéletesen megvalósulhasson. Nem javasolt a 12 cm és 14 cm közötti magmagasságú matracok 100 kg-nál erősebb terhelése. Továbbá a 16 cm és 18 cm közötti magmagasságú termékek 120 kg-nál nagyobb terhelése. A túlterhelés kényelmetlen fekvést és a matracok idő előtti minőségromlását eredményezi, ami kimeríti a rendeltetésszerű használat fogalmát.
– Porolás, porszívózás, sugárzó napfénynek vagy magas hőmérsékletnek (ágymelegítők legfeljebb 40°C-ig) való kitétel – a matrac károsodásához vezethet.
A Fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál (értékesítő cégnél) érvényesítheti. A jótállási határidő a fogyasztási cikk, fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
A jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Gyártónak/Forgalmazó vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.
Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a Gyártó/Forgalmazó vállalkozás a kijavítást, illetve kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni, a Fogyasztó – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Gyártó/Forgalmazó vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát (így pl. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak). Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevők által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A Gyártónak/Forgalmazó vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül végezze el. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében a Forgalmazó által erre az esetre vonatkozó ideig a jótállás újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag, munka és további költségeket – a Gyártót/Forgalmazó vállalkozást terhelik.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy, fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. A Forgalmazó a minőségi kifogás bejelentésekor a Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014.(IV.29.) NGM rendelet (a továbbiakban NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni, és annak másolatát a Fogyasztó részére átadni. A Forgalmazó, a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6§ –a szerinti elismervény átadására köteles.
Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a Megyei/Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamarák mellett működő Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.
Az illetékes Békéltető Testület megnevezése, címe, telefonszáma:
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III/310
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
A jótállásra vonatkozó jogokat, kötelezettségeket e termék értékesítése esetén a Ptk. (2013. évi V. törvény 6:171-173. –ai, illetve 157-170 –ai (hibás teljesítés) szabályozzák.
Jótállási kötelezettségünk elmulasztása esetén a Jogosult igényeit polgári per útján érvényesítheti.
A jótállási jegy tartalmi és formai ellenőrzéséhez a következő jogszabályok és dokumentumok kerültek felhasználásra:
– Ptk. 6:171-6:173. § (valamint az a Ptk. 6:127. §, 6:157-158. §, 6:162-163. §, 6:159-6:170. §);
– az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
– a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet,
– a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet módosításáról szóló 18/2020. (VI. 12.) ITM rendelet,
– az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, valamint az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról szóló 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet
– a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
– az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkársága által kiadott TÁJÉKOZTATÓ az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, valamint a szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló jogszabályok módosításáról, továbbá
– a BKIK által közzétett jótállási jegy minta.